Speeltoestel wordt gemaakt

25 juli 2014 - Livingstone, Zambia

Hoi allemaal, hier zijn we weer met wat leuke nieuwe berichten. We hebben het eindelijk voor elkaar dat het speeltoestel gemaakt wordt. Dat heeft wat voeten in de aarde gehad. Er was kontakt geweest met de speeltoestellenbouwer en deze is naar de Linda blind farm geweest om te overleggen wat wij wilden. Daar waren we het snel over eens. 'S middags zou hij naar het guesthouse komen met een offerte. Wie was er....... Geen meneer Ngomo. Hij had een bericht achtergelaten bij Kennedy dat de offerte klaarlag ergens in het dorp. En jawel, 's avonds kwam Kennedy mij de offerte brengen. Een prima prijs voor het toestel , maar ik miste wat onderdelen op het briefje. Dus via Kennedy afgesproken dat hij de volgende dag langs zou komen. Er wie was er........ Geen meneer Ngomo.  Via Kennedy weer gebeld en hij zou de volgende ochtend langskomen om 8.30 in het guesthouse . En jawel, jullie snappen het inmiddels al, geen meneer Ngomo.
Ik had het er effe helemaal mee gehad, maar ach....... Dit is Zambia en zo gaat het hier. Gelukkig om 10.00 uur was hij er. Een aardige vent met verstand van zaken , maar Kennedy heeft hem wel op z'n falie gegeven omdat je zo niet met een opdrachtgever om gaat. Hij kan geld verdienen en daar moet hij z'n best voor doen.
Hij probeert het toestel af te hebben en woensdag , onze laatste dag hier, te plaatsen. Dan hebben we ook de feestelijke oplevering van het kippenhuis, waar sinds vanochtend 200 chickie's in wonen.

Dit is een kleine indruk van hoe het hier gaat als je iets wilt regelen. Vaak  lijkt het erop alsof men de dingen voor ' t eerst doet, alles moet bedacht worden en niets is duidelijk.  Maar het is ook wel een hele relaxte wereld, niemand maakt zich druk. Daar kunnen wij weer iets van leren.

Liefs van Susan en Monique

1. Anneke en john:
    26 juli 2014
    de foto's spreken voor zich, ben benieuwd hoe de speelplaats eruit
  2. Anneke en john:
    26 juli 2014
    veel plezier met de rondreis met z'n viertjes.

liefs
  3. Dick:
    26 juli 2014
    Leuk om weer een verhaal te lezen en de foto's vertellen nog veel meer!
  4. Michellyne:
    29 juli 2014
    Jullie zijn goed bezig! Heel veel plezier nog...