Terug in Zambia

8 augustus 2014 - Livingstone, Zambia

Lieve mensen, vorige week hebben we afscheid genomen van iedereen die we hier hadden ontmoet. We hebben een super tijd gehad alleen......... Ons projekt was nog niet klaar.De ontmoeting met Dick en Jelmer op het vliegveld van Johannesburg was natuurlijk heerlijk. En wij zaten helemaal vol met alle verhalen maar 1 verhaal riep veel emoties op, nl dat we ons speeltoestel niet af hadden gezien.

Toen hebben we besloten om terug te gaan met z' n vieren. Zo konden de mannen zien wat we hadden gedaan en kennis maken met al die leuke mensen.

maandagavond 4 retourtjes geboekt en dinsdagochtend zaten we weer in het vliegtuig naar Livingstone. En Rebeccah stond ons op te wachten en we kregen een geweldig warm onthaal.

Ook in het questhouse werden we door iedereen zo hartelijk welkom terug geheten. Wat een lieve mensen allemaal en wat byzonder om in zo'n korte tijd een mooie band te krijgen.

We zijn diezelfde middag nog naar de Linda gegaan om de mannen onze dingen te laten zien: de bewoners, de kinderen, het kippenhuis en de school. Het hek voor het speeltoestel was al geplaatst.

in overleg met de andere vrijwilligers Ietje, Xavier, Jan Marcel en Francis afgesproken dat wij gingen helpen om te zorgen dat de school klaar was om geopend te worden die donderdag.

we hebben keihard gewerkt met z'n allen, wat gaf dat een geweldig gevoel. En last but not least: 's middags kwam er een pick up de Linda op met daarop het speeltoestel. KIPPENVEL .

wat was het mooi. Dankzij al de sponsors is dit allemaal voor elkaar gekomen. Ik weet zeker dat de kinderen heel blij zijn.

De volgende dag was de grote opening van de school en het speelterrein.

Dat betekent hier een hoog gehalte aan belangrijke mensen die allemaal belangrijke dingen moeten zeggen en veel dankzeggingen uit moeten spreken, maar ons hoogtepunt was het eerste kind dat van de glijbaan ging.

Het was een superdag. We blijven nog in Zambia maandag en gaan dit weekeinde op safari, de big five spotten.

veel liefs van ons allevier, maar in het byzonder ,namens alle kindjes op de Linda blind farm,

Moniqu en Susan

1. Dick:
    8 augustus 2014
    Was heel speciaal om erbij te zijn.
  2. Evelien:
    8 augustus 2014
    Geweldig!!!En zo heel goed te begrijpen dat jullie nog "even" terug wilden gaan.Gave foto's,die met die draagdoek is ook super....ik verbaasde me daar iedere keer weer over,kinderwagens zie je er echt niet he?Geniet nog de komende weken!!
  3. Anneke en john:
    8 augustus 2014
    fijn om degenen die je lief zijn, te kunnen laten zien waar jullie vol energie en plezier mee bezig bent geweest: een prachtig resultaat!
    veel plezier en mooie momenten, geniet van elkaar.
  4. Nora:
    9 augustus 2014
    Nu is het een meer afgerond geheel voor jullie om er weer even geweest te zijn. Prachtig!
  5. Jannie:
    10 augustus 2014
    Heel leuk om dit op deze manier een beetje mee te mogen beleven! Nog een fijne tijd samen!
  6. Lizzy:
    10 augustus 2014
    Wat een avonturen allemaal, leuk om dat ook met zijn vieren te doen. Nog veel plezier op jullie reis, liefs lizzy