We zijn aangekomen in Zambia

12 juli 2014 - Livingstone, Zambia

Na een goede lange vlucht zijn we dan eindelijk aangekomen in Zambia. Op het vliegveld werden we opgehaald door Kennedy van de plaatselijke vrijwilligersorganisaties . Een hele aardige man die ons veel heeft vertelt over Zambia en de Zambianen. We hebben kennis gemaakt met de andere bewoners van ons guesthouse, een hele variëteit aan mensen uit allerlei landen en leeftijden. Een gezellige, energieke club.  Gisteren met Rebecca, de vrouw van Kennedy, naar de Linda blind farm gereden om het projekt te bekijken.  We zijn er stil van........ Je maakt je een voorstelling over hoe het is n.a.v. De verhalen en foto's maar als je het dan zelf ziet, hoort en ruikt is het overweldigend: wat een armoe!

Het is niet te beschrijven dus dat gaan we ook niet proberen. We werden rondgeleid door Jane, een vrouw die werkt op het projekt en vooral de gezondheid van de mensen in de gaten houdt.  We kregen het volgende te zien: 2 huisjes/krotjes waar kippen in werden gehouden. Daar moet je zuinig op zijn want die kippen leveren geld op dus worden die in een huis gezet waar eigenlijk mensen moeten wonen

Een toilet ( gat in de grond) dat gebruikt wordt door 5 gezinnen.

Een stuk landbouwgrond, net buiten het hek, waarvan de oogst voor een groot deel vorige week is verwoest door olifanten.

een stuk landbouwgrond dat verdroogd is omdat de waterleiding kapot is.

en ga zo maar door...........

we hebben gevraagd wat het allerbelangrijkste is om aan te pakken en dat is de bouw van een 2de kippenhok. Inmiddels waren andere vrijwilligers, Els, Fons en hun dochter, al op pad gegaan om spullen voor de bouw aan te gaan schaffen. Wij sluiten ons daarbij aan en we gaan dus maandag starten met het bouwrijp maken van een stuk

1. Evelien:
    ....nu al indrukwekkend...
  2. Jossepos!:
    12 juli 2014
    Lieve Suus en Mo, wat een ervaring. Nu al! Dankbaar werk.
  3. Sjarlot kooi:
    12 juli 2014
    Nooit weg een goed kippenhok, daar weten we alles van. Is dat dan ipv het klimrek? Ben benieuwd of jullie t weekend iets van het voetbal zien, lijkt wrs nu al heel ver weg (is t ook, Brazilie) Heel veel liefs sj
  4. Silvia:
    13 juli 2014
    Hé Monique en Suus, nou de kop is er af! Veel indrukken te verwerken en de handen uit de mouwen steken. Hebben jullie al olifanten en zo gezien? XX
  5. Liesbeth:
    16 juli 2014
    Lieve Monique en Susan, wat een overweldigende ervaring moet dan zijn! Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhalen en foto's!
  6. Lian Menting:
    16 juli 2014
    Hallo Monique en Suus,
    Wat een verhaal, nu al. Ik wens jullie veel succes en energie bij het bouwrijp maken van de grond. Ik hou jullie verhalen in de gaten.