Een nieuwe update

21 juli 2014 - Livingstone, Zambia

Lieve mensen, hier weer een berichtje uit Zambia . Na een lui weekeinde zijn we vandaag weer doorgegaan met het kippenhuis, en dat gaat goed. We zijn tot halverwege de hoogte gekomen. Elias en Bob plaatsen de stenen en team Els / Fons en team Tessa / monique voegen. Dat gaat als een tierelier, zoals ik al zei. Soms maken we er een wedstrijdje van: wie heeft de mooiste voeg? Volgens onze aannemer kunnen wij best in Nederland doorgaan met het bouwen van huizen, we hebben al een grade behaald! Dat is een fijn gevoel, je weet maar nooit wat de gevolgen van de crisis nog zullen zijn.
Het fietsen is hier heerlijk, maar na een paar uurtjes zware lichamelijke arbeid ook wel zwaar. Het is dan erg warm, een rugzak op je rug en de weg terug gaat bergopwaarts, een lekker klimmetje dus het sporten missen we hier niet.
In het weekeinde zijn we naar een festival geweest van het ministerie van landbouw,veeteelt en toerisme. Daar stonden allerlei kraampjes en er waren optredens van Zambiaanse artiesten. Wij waren met een klusje van 10 blanken, muzungus zoals we hier worden genoemd en we vielen erg op. We hadden veel bekijks. Heel veel schattige kleine kindjes die je allemaal vast willen houden en met je op de foto willen.
Ook hebben we gezwommen bij een super-de-luxe luxe meer dan 5 sterren hotel. Aan de rand van het zwembad stond een bandje te spelen en we kregen schone handdoeken. Wat een tegenstelling bij waar wij werken, groter kan bijna niet.
Het is hier geweldig, we hebben het heel leuk in het guesthouse.
Morgen hebben we een afspraak met de bouwer van een speeltoestellen bij een restaurant hier in de buurt. Hopelijk kan hij tegen een redelijke prijs iets leuks naast de nieuwe school plaatsen.

We houden jullie op de hoogte.
Kus van Susan en Monique

1. Silvia:
    21 juli 2014
    Goed bezig meiden: hard werken en hard ontspannen!
  2. Anneke en john:
    21 juli 2014
    wat leuk dat jullie ook even de luxe van een zwembad konden proeven, dat moet heerlijk aangevoeld hebben.
    Fijn dat het resultaat van hard werken zo snel iets tastbaars oplevert. En Susan : maakt blije kinderen!
    liefs en succes!
  3. Anita:
    23 juli 2014
    Zo ..dat ziet er goed uit,het zal wel wennen zijn maar door de sfeer zal het zeker lukken !
  4. Jossepos!:
    24 juli 2014